Kundberättelser
Vi är nära involverade i våra kunders vardag och i utvecklingen av verksamheten. Läs om hur kommuner, städer och välfärdsområden har utvecklat sin egen verksamhet och sina tjänster med hjälp av Tiera.
Vi är nära involverade i våra kunders vardag och i utvecklingen av verksamheten. Läs om hur kommuner, städer och välfärdsområden har utvecklat sin egen verksamhet och sina tjänster med hjälp av Tiera.
Sastamala bestämde sig för att lägga ut sina IKT-tjänster på Kommunernas Tiera. Både de anställda och kommunen är nöjda med resultatet.
Med hjälp av Tieras integrationsplattform skapades ett sömlöst gränssnitt mellan de olika verksamheternas system och ekonomistyrningssystemet för Leppävirta kommun. Samtidigt blev uppföljningen av verksamheten och datasäkerheten effektivare.
Åbo stad utnyttjade möjligheten att förvärva O365-licenser för anställda även för en kortare period än...
I norra Finland har städer och kommuner löst utmaningen med att utveckla digitala tjänster genom att bilda ett samarbetsnätverk kallat ePS3.
Yhteisen hyvän alusta -plattformen, som sammanför organisationer och operatörer som tillhandahåller tjänster, genomfördes med hjälp av Tieras tjänsteplattform. Plattformen ger organisationer bättre sökbarhet och möjlighet till effektivt samarbete vid till exempel utvecklingsarbete och anbudsförfaranden.
Servica beställde utredningen av sin IKT-verksamhet som en experttjänst från Tiera. Företaget ville ta reda på om de nuvarande IKT-tjänsteproducenterna tillhandahåller service som uppfyller behoven i förhållande till förväntningarna.
I höstas lade Siilinjärvi kommun ut sina IKT-tjänster på Tiera. Tidigare var rollen hos den egna IT-administrationen att upprätthålla och utveckla arbetsmiljön i organisationen, och det fanns inga resurser att utveckla digitala tjänster. När IKT-tjänsterna lades ut kunde man inrikta de egna resurserna på utvecklingsarbete.
I slutet av 2020 genomförde Tieras konsultteamet ett projekt baserat på Lean-metoder för Riihimäki stad där flaskhalsar och sätt att effektivisera processer identifierades i nära samarbete med de anställda i förvaltningen. Baserat på projektet skapades en färdplan, där utvecklingsämnena har prioriterats med hjälp av påverkansfaktorer.