MOBIL HEMTJÄNST
Resurshantering och verksamhets-planering inom hemtjänsten
Tiera Mobil Hemtjänst innehåller ett resursplaneringssystem för att hantera och samordna tjänster, personal som gör hembesök samt kunddata effektivt och i realtid. Systemet ger mer tid för det egentliga vård- och kundarbetet och arbetsbelastningen fördelas jämnare mellan de anställda. Mängden administrativt arbete minskar, och användningen av tungrodda och föråldrade system försvårar inte vardagen.
Tiera Mobil hemtjänst underlättar för äldre att bo hemma så länge som möjligt och minskar därmed behovet av kommunal institutionsvård.
Mobil hemtjänst tilläggsmodul Familjekommunikation är en säker elektronisk tjänst som underlättar kommunikationen mellan klienternas anhöriga och vårdpersonalen. Tjänsten gör det möjligt för vårdpersonalen att kommunicera information om klientens hälsa och vardag till familjemedlemmar.
Tjänsten samlar in data från integrerade system om kundernas dagliga vårdbehov och vårdarnas skift och kompetenser. Tjänsten kopplar vårdarna som är i tjänst till klienter som behöver vård. Optimeringsverktyget optimerar dagens arbetsordning för de anställda.
Läs också om kompletterande tjänster
Blev du intresserad?
Kontakta oss.
Våra kunders berättelser
Hemtjänstens resursplaneringssystem i realtid frigör tid för kundarbete
Borgå ville ha en lösning som gör att våra arbetstagare kan ägna ännu mer tid åt själva kundarbetet.