Stöd för organisations- och förändringsledningen
Genomför ändringar i en föränderlig verksamhetsmiljö
Verksamhetsmiljön i kommuner och regioner förändras och verksamheten behöver ständigt utvecklas. Vi erbjuder förändrings- och projektledningsspecialister för att hjälpa till med genomförandet av både stora och små förändringar.
Syftet med konsulttjänsterna inom organisationsledning är att stödja kunderna i ledningsreformen. Viktiga teman är konceptet för utveckling av kundrelationer och tjänstehantering.
I konceptet definieras tjänsteprocesser utifrån medborgarens perspektiv över branschgränserna och på ett sådant sätt att beslutens effekter beaktas på lång sikt. Inverkan av proaktiva tjänster på individer sträcker sig ofta långt in i framtiden, under flera år och till och med årtionden. Organisationerna måste anpassa sina servicenät och tjänster till den framtida efterfrågan på tjänster.
Våra konsulter hjälper våra kunder att utarbeta modeller för:
- hur man kan förutspå och påverka efterfrågan på tjänster
- hur man kan mäta och schemalägga tjänster korrekt
- hur verksamhetens operativa effektivitet kan förbättras
Inom organisationsledningens operativa tjänster använder Tiera Lean-filosofin bland annat för att effektivisera de administrativa processerna. På detta sätt involverar man de viktigaste medarbetarna i kundorganisationen i att identifiera flaskhalsar och onödigt arbete för att förbättra processerna från början till slut och förbättra kundupplevelsen.
Blev du intresserad?
Kontakta oss.
Jaana Siitari
Bekanta dig med kundupplevelserna
Samarbete ger muskler till utvecklingen av kommunala digitala tjänster
Utvecklingen av digitala tjänster kräver stora resurser, vilket ingen finländsk kommun har. Därför behövs ett omfattande samarbete för att göra utvecklingen av informationshanteringen synlig i kommuninvånarnas vardag.
Bra IT är inte en självklarhet – Undersökningen hjälpte Servica att utveckla sin verksamhet
Servica beställde utredningen av sin ICT-verksamhet som en experttjänst från Kuntien Tiera. ”Tiera valdes eftersom Tiera är en aktör som liknar den nuvarande ICT-tjänsteproducenten, vilket innebär att Tiera har insikt i marknadssituationen och verksamheten inom sektorn i stort”, säger Pesonen.
Riihimäki gör administrationen mer kundorienterad
Med hjälp av Tiera effektiviserar Riihimäki sin ärendehantering och inför en mer kundinriktad service till sin förvaltning.