2.2.2022

Färdigt konkurrensutsatta M365-tjänster påskyndar uppstarten av välfärdsområdenas verksamhet

Västra Nylands samt Vanda och Kervo välfärdsområde använder de IKT-lösningar som Tiera redan har konkurrensutsatt för att starta upp verksamheten i områdena.

– Vi levererar de Microsoft 365-licenser som den regionala förvaltningen behöver i Vanda och Kervo välfärdsområde och M365-användarlicenser för hela organisationen i Västra Nylands välfärdsområde, säger Arja Fodstad, försäljningschef på Tiera.

Tiera har konkurrensutsatt omfattande Microsoft 365-tjänster för sina ägarkunder, som stödjer snabb uppbyggnad och uppstart av verksamheten i de nya välfärdsområdena.

– Inom välfärdsområdena är förberedelsearbetet på god väg och de nya välfärdsområdesfullmäktige inleder arbetet i början av mars. Organisationerna behöver lösningar som stödjer modernt och digitalt informationsarbete, och vi kan hjälpa våra ägarkunder med detta, fortsätter Marko Toiminen, lösningschef på Tiera.

Tillsammans med sina leverantörspartner, Atea och Innofactor, erbjuder Tiera sina kunder mångsidiga och standardiserade experttjänster som hjälper till att utnyttja Microsofts produkters fulla potential i deras egen organisation.

– Välfärdsområdena kommer att behöva utbildning och stöd i samband med nya verktyg och miljöer när nya organisationer och anställda inleder sitt arbete. I vårt servicepaket ingår även färdigt konkurrensutsatta experttjänster, tillägger Toiminen.

Arja Fodstad

Kundchef – Åland, Nyland