Tiera PSOP
Palvelusetelien ja ostopalveluiden hallinnointiin
Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä Tiera PSOP sisältää valtakunnalliset toimintamallit ja -prosessit palvelusetelien ja ostopalveluiden hallinnointiin. Palvelukokonaisuus helpottaa niin palvelun järjestäjän, -tuottajan kuin palvelua käyttävän kuntalaisen arkea. Palvelu on kehitetty yhteistyössä kuntien kanssa.
PSOP palveluprosessi
Tiera PSOP on valmis ratkaisu valinnanvapauden toteuttamiseen, seuraamiseen ja hallinnoimiseen kunnissa, kaupungeissa ja maakunnissa. Tiera PSOP soveltuu kaikkiin palvelunjärjestäjän seteleillä myönnettäviin tai ostopalveluna tuotettaviin palveluihin, aina sosiaali- ja terveyshuollon palveluista varhaiskasvatuksen palveluihin, sekä kasvupalveluihin ja toimialariippumattomiin palveluihin.
Tiera PSOP -verkkopalvelu vähentää merkittävästi manuaalisia tukitehtäviä ja tekee siten palvelunjärjestäjän toiminnasta huomattavasti tehokkaampaa ja tuottavampaa.
Valmis ratkaisu valinnanvapauden toteuttamiseen
Tiera PSOP tehostaa palvelunjärjestäjän toimintaprosesseja jopa 80 prosenttia.
Tärkeimmät toimintaprosessien tehostumiskohteet:
- palveluntuottajasopimusten hallinnan tehostuminen
- palvelutapahtumien käsittelyn ja seurannan sekä laskutustyön tehostuminen automatisoinnin avulla
- asiakasohjaukseen vapautuva aika, joka vapautuu hallinnollisesta työstä
Tieran vuoden 2020 asiakastyytyväisyyskyselystä ilmeni, että Tiera PSOPin hyödyntäjäorganisaatiot olivat tyytyväisiä mm. kokonaisuutena huolellisesti suunniteltuun, toimivaan ja asiakasta palvelevaan ratkaisuun. Kiitosta saivat hyvin toimiva asiakasyhteistyö sekä Tieran ammattitaitoinen ja yhteistyökykyinen henkilöstö.
Ratkaisu koettiin toimintavarmaksi, ja asiakkaat kokivat saavansa vastaukset tuki- ja palvelupyyntöihinsä nopeasti ja asiantuntevasti. Kiitosta saivat myös PSOPin uudet käyttöohjeet.
Tiera PSOP -järjestelmän käyttöönotto hyödyttää kaikkia osapuolia:
- Palvelunjärjestäjät pystyvät suunnittelemaan kokonaisvaltaisen palveluntarjonnan sekä parantamaan oman yksikkönsä suunnittelemista ja sen johtamista.
- Järjestelmän avulla pystytään automatisoimaan työtä, jolloin palvelunjärjestäjälle jää enemmän aikaa asiakasyhteistyöhön.
Palveluntuottajille Tiera PSOP avaa uusia liiketoiminnallisia mahdollisuuksia, ja palveluntuottajat voivat vaivattomasti laajentaa liiketoimintaansa uusiin palveluihin ja eri palvelunjärjestäjän palveluihin. Kunnissa, joissa PSOP on otettu käyttöön, on jo koettu useita merkittäviä kasvutarinoita.
PSOP-järjestelmässä kuntalaisella on mahdollisuus vertailla palveluntuottajia ajasta ja paikasta riippumatta. Kuntalaisille myönnetyt palvelut näkyvät palvelun saajalle ja hänen puolestaan asioivalle henkilölle reaaliaikaisesti. Palvelu on saatavilla suomeksi ja ruotsiksi. Tiera PSOP on Suomen suosituin ja laajimmalle levinnyt palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä.
Näin saat PSOPin käyttöön
Tiera PSOP -järjestelmän ja siihen liittyvän toimintamallin käyttöönotto toteutetaan kokeneiden projektipäälliköiden ja asiantuntijoiden avulla viimeistellyn prosessin mukaisesti.
Tärkeä osa käyttöönottoa on tulevien käyttäjien koulutus, josta vastaavat järjestelmän ja toimintamallin hyvin tuntevat asiantuntijat. Koulutusympäristö tarjoaa tuleville käyttäjille mahdollisuuden tutustua rauhassa ja asiantuntijoiden tukemana järjestelmään ja sen erilaisiin käyttömahdollisuuksiin. Konseptoidun projektimallin avulla saadaan projekti aina onnistuneesti maaliin.
Käyttöönottoprojektiin sisällytetään myös integraatio taloushallinnon järjestelmään, jonne viedään PSOP-järjestelmän tuottama maksuaineisto valmiiksi tiliöitynä.
Toimintamalli avaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia
Palveluntuottajille Tiera PSOP avaa uusia liiketoiminnallisia mahdollisuuksia, mikä paitsi parantaa kuntalaisten palvelunsaantimahdollisuuksia, myös vilkastuttaa koko kunnan elinkeinoelämää. Kunnissa, joissa PSOP on otettu käyttöön, on jo koettu useita merkittäviä kasvutarinoita. Tiera PSOP on Suomen suosituin ja laajimmalle levinnyt palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä.
Lisäarvolinkit:
Tutustu myös täydentäviin palveluihin
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä.
Olethan ensisijaisesti yhteydessä omaan palvelunjärjestäjääsi PSOP-järjestelmän käyttöön liittyvissä kysymyksissä.
Asiakkaidemme tarinoita
Tiera PSOP tukena Kainuun hyvinvointialueen arjessa
Kainuun hyvinvointialue tasapainottaa resurssipulaa ostopalveluilla. Helppokäyttöinen Tiera PSOP sujuvoittaa arkea niin palvelun ostajan, tarjoajan kuin…
Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä PSOP vähensi työmäärää ja paransi palvelua Kainuun sotessa
Kainuun sotessa ostopalvelujen järjestämisen sujuvuutta on lisännyt palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä PSOPin käyttöönotto. Hyväksi koetun PSOPin…
PSOP mahdollistaa valinnanvapauden toteuttamisen Päijät-Hämeessä
Parasta palvelua -toimintamalli ja sitä tukeva palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä tukee PHHYKY:n strategiaa asiakkaiden valinnanvapauden toteuttamiseksi.
PSOP mahdollistaa asiakkaan valinnanvapauden Oulussa
Sisältöä ei voida näyttää. Et ole sallinut evästeitä, joita tarvitaan tämän sisällön näyttämiseen. Salli…
PSOPin pääkäyttäjäpalvelu käyttöönottoprojektin tukena
Peruspalvelukuntayhtymä Kallio, Peruspalvelukuntayhtymä Selänne sekä Sosiaali- ja terveyspiiri Helmi ottivat syksyllä 2019 Tieran Palveluseteli- ja…
Kymsote tyytyväinen PSOP:in käyttöönottoprojektiin ja Tieran asiantuntemukseen
Vuodenvaihteessa aloittaneen Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalveluiden kuntayhtymän (Kymsote) PSOP-käyttöönottoprojekti saatiin päätökseen helmikuun lopussa. Kouvolan alueella…