Asiantuntijapalvelut

Tieran asiantuntijapalveluiden kautta saat avuksesi tietohallinnon ja muutosjohtamisen ammattilaisia, jotka tukevat organisaatiosi toimintaa ja sen kehittämistä. Erityisosaamista vaativa asiantuntijuus on järkevää ja usein myös kustannustehokkainta hankkia julkisen sektorin hyvin tuntevalta ja sen arvoja kunnioittavalta kumppanilta. Tieran asiantuntijapalveluita voi ostaa jatkuvana palveluna tai projekteittain.

Artikkeli
9.4.2021

Toimiva ICT on kuntien muutoksen ja digitalisaation kivijalka

Monessa kunnassa ICT on pienen tiimin harteilla ja sen rooli on olla IT-tukena. Tämä tekee kuntien ICT:stä haavoittuvan ja jarruttaa…

Tiedote
31.3.2021

Sähköisen lupa-asioinnin kilpailutuksen voitti Cloudpermit Lupapiste-palvelulla

Kokoluokaltaan merkittävän Rakennetun ympäristön sähköisen lupa-asioinnin ja säilyttämisen palveluiden puitesopimuskilpailutuksen voittanut Cloudpermit Oy mahdollistaa Lupapiste-palvelun laadukkaan jatkokehityksen kahdeksan vuotta kestävälle…

Blogi
11.2.2021

Palveluiden optimoinnin tärkeys – Tiera Optima

Kirjoitin jokin aika taaksepäin blogitekstin kauppamatkustajan ongelmasta. Kurkkaa blogi Kotihoito ja kauppamatkustajan ongelma tästä >> Blogi käsitteli tunnettua laskennallista ongelmaa,…

Tiedote
10.2.2021

Janakkalan kunta ulkoistaa ICT-palvelut Tieralle Kanta-Hämeessä

Janakkalan kunta on päättänyt hyödyntää laajemmin omistamaansa inhouse-yhtiö Kuntien Tiera Oy:tä ICT-palveluidensa järjestämisessä. Tiera vastaa jatkossa Janakkalan kunnan ICT-palveluista kokonaispalveluna,…

Tiedote
2.12.2020

Sociala Oy:n Yhteisen hyvän alusta yhdistää palveluja tuottavat järjestöt ja kuntatoimijat

  Alustapalvelu Sociala Oy ja Tiera ovat kehittäneet kuntatoimijoiden ja järjestöjen yhteistyötä sujuvoittavan Yhteisen hyvän alustan.   Järjestöjen omistamasta Alustapalvelu…

Artikkeli
7.10.2020

Tiera tarjoaa hyvinvointialueiden kuntayhtymille kokonaisratkaisuja ja palveluiden integroitavuutta

Tieran tehtävä on auttaa kuntatoimijoita sekä muodostuvia hyvinvointialueita tuottamaan parempia ja nykyaikaisempia palveluita kuntalaisille. Lähtökohtana on tuottaa kunnille ja kuntaomisteisille…

Blogi
1.10.2020

Miten asiakaskokemuksen kehittäminen muuttaa kuntien toimintamalleja?

Yritykset ovat käyneet 2010-luvulla selviytymistaistelua, jossa keskipisteessä ovat olleet reagointikyky ja nopeus, jolla uudet tuotteet ja palvelut lanseerataan, myydään ja…

Blogi
15.6.2020

Kuntakentän uusi normaali – entä mitä sen jälkeen?

Koronakevät 2020 pysäytti – ja muutti maailmaa. Osin varmasti pysyvästi. Samalla se toi isoja muutoksia kuntakenttään: talousahdinkoa, mutta myös paljon…

Artikkeli
21.12.2019

Miksi kunnat ulkoistavat ict:nsä ja mitä se tarkoittaa?

Käynnissä on poikkeuksellisen vahva kuntakentän ict:n uudelleenjärjestely. Suurin osa kunnista hoitaa vielä joko itse tai jonkin omistamansa alueellisen yhtiön kautta…

Tilaa uutiskirje