Asiakastarinat
Olemme tiiviisti mukana asiakkaidemme arjessa ja toiminnan kehittämisessä. Lue miten kunnat, kaupungit ja hyvinvointialueet ovat kehittäneet omaa toimintaansa ja palveluitaan Tieran avulla.
Olemme tiiviisti mukana asiakkaidemme arjessa ja toiminnan kehittämisessä. Lue miten kunnat, kaupungit ja hyvinvointialueet ovat kehittäneet omaa toimintaansa ja palveluitaan Tieran avulla.
Naantali käyttää ja kehittää Tiera Palvelunhallinta -palvelua määrätietoisesti parantaakseen tietohallinnon palveluidensa laatua ja tehokkuutta. Työ on tuottanut jo selvää tulosta. Palvelunhallinta helpottaa niin häiriöiden kuin omaisuuden hallintaa.
Kemin kaupunki päätti keväällä 2021 ulkoistaa ICT-palvelunsa Tieralle. Jo käyttöönottoprojektin aikana on tunnistettu yhteistyön hyödyt ja näkyviä tuloksia saatu aikaan. Yhteistyö mahdollistaa toiminnan kehittämisen ja palveluiden käytettävyys sekä palvelutaso ovat jo nousseet.
Hämeenlinnan kaupunki on ottanut Tiera Vire -palvelun osaksi työhyvinvointia tukevia toimenpiteitään. Palautumisen vuosi 2022 sisältää tietoa, palveluita sekä innostavia hyvinvointihaasteita. Se tarjoaa myös kannustavan mahdollisuuden yhdessä tekemiseen.
Avaimien hakemisesta ja turvallisesta palauttamisesta ei tarvitse huolehtia Päijät-Hämeen kotihoidon palveluissa, sillä hoitajat pääsevät sujuvasti asiakaskäynneille koteihin Tiera Seesam – avaimeton ovenavaus -palvelun avulla. Palvelu on otettu käyttöön Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän alueen yhdeksässä muussa kunnassa.
Kuusamon kaupunki siirsi vuonna 2011 tietohallinnon asiantuntijapalvelunsa Tieralle. Ulkoistuksen myötä Tieralle siirtyneet tietohallinnon asiantuntijat jatkoivat suurimmilta osin töitään Kuusamon kaupungin tietohallinnon parissa, mutta heille avautui suuremman organisaation verkostot, tuki ja valtakunnallinen näköala kehitystyön selkärangaksi. Kuusamo on katsonut paremmaksi ostaa tietohallinnon asiantuntijuuden sen sijaan, että palkkaisi asiantuntijoita itselleen.
Kaavoitus on olennainen osa kuntien maankäytön suunnittelua, ja samaan aikaan monien kuntien palveluita ja toimintaa sujuvoitetaan digitalisoimalla. Porin kaupunki toteuttaa kymmenen Tieran omistajakunnan kanssa hanketta, joka tuo kaavaprosessin vaiheet ja julkistamisen osaksi Tiera Asianhallinta -järjestelmää. HAKA-hanke tukee sekä kuntien kaavaprosesseja että palveluiden modernisoimista.
Tiedosta työhyvinvointia ja tuottavuutta -hankkeessa laadittiin Kainuun Soten henkilöstölle Vire-verkkovalmennus. Valmennuksen tavoitteena oli kokeilla virtuaalista valmennusta hyvinvoinnin tukimuotona, tukea työntekijöiden omaa hyvinvoinnin edistämistä, tarjota tietoa hyvinvoinnin eri osa-alueista ja hyvinvoinnin ja työn yhteydestä sekä pilotoida Tiera Vire-sovellusta henkilöstön hyvinvoinnin tukemisen välineenä.
Tiera Vesseli modernisoi Lapuan varhaiskasvatuksen toiminnanohjauksen. Toiminnanohjausjärjestelmän avulla kaikki varhaiskasvatuksen prosessit, viestintä ja työvuorot hoituvat sähköisesti. Tiera Vesselin avulla säästetään aikaa olennaiseen.