Asiakkaamme kertovat

Olemme tiiviisti mukana asiakkaidemme arjessa ja toiminnan kehittämisessä. Lue miten kunnat, kaupungit ja maakunnat ovat kehittäneet omaa toimintaansa ja palveluitaan Tieran avulla.

Asiakkaamme kertovat
Oulun kaupungin kotihoitopalveluihin sujuvuutta Tieran Sähköisen ovenavauksen avulla

Oulun kaupungin kotihoitopalveluihin sujuvuutta Tieran Sähköisen ovenavauksen avulla

Sähköinen ovenavaus on kuntien ja kaupunkien käyttöön räätälöity lukitusjärjestelmä. Vuonna 2018 Oulun kaupunki investoi avaimettomaan ovenavaukseen helpottaakseen haasteellista avainten käsittelyä…

Asiakkaamme kertovat
Turku otti ensiaskeleen mobiilissa pilvistrategiassaan

Turku otti ensiaskeleen mobiilissa pilvistrategiassaan

Kehityskeskustelut tallennetaan Turun kaupungilla jatkossa pilvipalveluna toimivaan uuteen toiminnanohjausjärjestelmään. Mobiilin pilvistrategian ensimmäinen askel saavutti tavoitteet sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Kehityskeskustelutoiminnot…

Asiakkaamme kertovat
Sujuvaa asiointia kuntalaisille integraation avulla

Sujuvaa asiointia kuntalaisille integraation avulla

Sujuvan liikenteen reseptiä toteuttaen: kun tieto liikkuu kunnissa sovellusten ja järjestelmien välillä ketterämmin, kuntalaiset saavat yhä parempaa palvelua. Kansalaiset voivat…

Asiakkaamme kertovat
PSOPin pääkäyttäjäpalvelu käyttöönottoprojektin tukena

PSOPin pääkäyttäjäpalvelu käyttöönottoprojektin tukena

Peruspalvelukuntayhtymä Kallio, Peruspalvelukuntayhtymä Selänne sekä Sosiaali- ja terveyspiiri Helmi ottivat syksyllä 2019 Tieran Palveluseteli- ja ostopalvelu-käyttöönottoprojektiensa oheen myös Tieran uuden…

Asiakkaamme kertovat
Turku uusii ERPiä koronan varjossa

Turku uusii ERPiä koronan varjossa

Liikkeelle lähteminen nopeuttaa perille pääsemisessä ja standardit ovat räätälöimistä tehokkaampia. Nuo kaksi periaatetta ovat pitäneet Turun ERP-projektin aikataulussa haasteellisesta koronakeväästä…

Asiakkaamme kertovat
Porin kaupunki on kehittänyt palvelujaan Paikkatietoratkaisua luovasti käyttäen

Porin kaupunki on kehittänyt palvelujaan Paikkatietoratkaisua luovasti käyttäen

Porin kaupunki on ollut edelläkävijä paikkatiedon hyödyntämisessä palvelujen kehittämisessä ja tehostamisessa. Kaupungissa on käytetty paikkatietoalustaa monipuolisesti ja tuloksellisesti. Porin kaupungissa…

Asiakkaamme kertovat
Kuntien Tiera kriittisenä osana Riihimäen kaupungin palveluiden digitalisaatiossa

Kuntien Tiera kriittisenä osana Riihimäen kaupungin palveluiden digitalisaatiossa

Riihimäen kaupunki on ymmärtänyt digitalisaation kasvavan merkityksen kuntien ja kaupunkien kehityksessä. Kuntien Tiera tuottaa kaupungille kaikki keskeisimmät tietohallinnon palvelut, toimien…

Asiakkaamme kertovat
ICT-palveluiden ulkoistus mahdollistaa Asikkalan kunnan edelläkävijyyden

ICT-palveluiden ulkoistus mahdollistaa Asikkalan kunnan edelläkävijyyden

Asikkalan kunta ulkoisti kaikki ICT-palvelunsa Kuntien Tieralle. Ulkoistuksen myötä myös kaikki kunnan ICT-palvelut päivittyivät tämän päivän tasolle.  Kumppanuusperiaatteella toimiva yhteistyö…

Asiakkaamme kertovat
Asiakaskokemuksen mittaamisen pilotti menestys Kainuun sotessa

Asiakaskokemuksen mittaamisen pilotti menestys Kainuun sotessa

Kainuun sotessa tehty asiakaskokemuksen mittaamisen pilotti onnistui yli odotusten ja tuotti erinomaiset tulokset. Tieran kevään 2020 aikana kilpailutettavasta ratkaisusta tulee…

Asiakkaamme kertovat
Kymsote tyytyväinen PSOP:in käyttöönottoprojektiin ja Tieran asiantuntemukseen

Kymsote tyytyväinen PSOP:in käyttöönottoprojektiin ja Tieran asiantuntemukseen

Vuodenvaihteessa aloittaneen Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalveluiden kuntayhtymän (Kymsote) PSOP-käyttöönottoprojekti saatiin päätökseen helmikuun lopussa. Kouvolan alueella käytössä ollut palvelusetelitoiminta haluttiin ottaa…

Asiakkaamme kertovat
Sähköinen ovenavaus lisää kotihoidon turvallisuutta ja toiminnan joustavuutta

Sähköinen ovenavaus lisää kotihoidon turvallisuutta ja toiminnan joustavuutta

Kotkan kaupungin kotihoito otti käyttöönsä Tieran Sähköinen ovenavaus -palvelun kesällä 2017. Kaupungin kotihoito käyttää sähköistä ovenavausjärjestelmää toiminnan tukena. Kotihoidon asiakkaiden…

Asiakkaamme kertovat
Opetuspalveluiden digitalisaation myötä monipuolisten sisältöjen ja valinnanvapauden merkitys kasvaa.

Opetuspalveluiden digitalisaation myötä monipuolisten sisältöjen ja valinnanvapauden merkitys kasvaa.

Turun kaupunki on ollut alusta asti mukana kehittämässä kuntien yhteistä sähköisten oppimateriaalien hankinta- ja jakelukanava Edustorea. Palvelu kehitettiin, jotta opettajat…

Asiakkaamme kertovat
PSOP mahdollistaa asiakkaan valinnanvapauden Oulussa

PSOP mahdollistaa asiakkaan valinnanvapauden Oulussa

  Oulun kaupunki on yksi Parasta palvelua -toimintamallin ja palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän (PSOP) edelläkävijäkaupungeista. Oulun kehittämisjohtaja Sirkka-Liisa Olli kertoo valinnanvapauden…

Asiakkaamme kertovat
”PSOP on yhteinen toimintamallimme palvelujen järjestämiseen.”

”PSOP on yhteinen toimintamallimme palvelujen järjestämiseen.”

  Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Kainuun sote) on mukana valtakunnallisessa palvelusetelikokeilussa, jonka myötä myös Parasta palvelua -toimintamalli ja palveluseteli-…

Asiakkaamme kertovat
Ulkoistetut infrapalvelut auttavat Turkua keskittymään toimialojen kehittämiseen

Ulkoistetut infrapalvelut auttavat Turkua keskittymään toimialojen kehittämiseen

  Tiera on Turun strateginen ICT-kumppani ja tukee kaupunkia sen tavoitteissa. Vuonna 2011 Turussa määriteltiin, että IT-palvelujen tavoitteena on yhdessä…

Tilaa uutiskirje