Asiakkaamme kertovat

Olemme tiiviisti mukana asiakkaidemme arjessa ja toiminnan kehittämisessä. Lue miten kunnat, kaupungit ja maakunnat ovat kehittäneet omaa toimintaansa ja palveluitaan Tieran avulla.

Asiakkaamme kertovat
Siilinjärvellä satsataan digitaalisten palveluiden kehittämiseen

Siilinjärvellä satsataan digitaalisten palveluiden kehittämiseen

Siilinjärvi ulkoisti ICT-ympäristönsä Tieralle ja nyt kunnassa on käynnistynyt vireä digitaalisten palveluiden kehitystyö. Tiera-kumppanuus tuo kunnalle selviä säästöjä ja mahdollisuuksia…

Asiakkaamme kertovat
Keski-Uudenmaan sote automatisoi käyttövaltuuksien hallinnan

Keski-Uudenmaan sote automatisoi käyttövaltuuksien hallinnan

  Yli 5000 identiteetin tunnukset hallitaan yhdessä järjestelmässä. Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymä Keusote on käyttöönottanut Tiera Käyttövaltuushallinnan järjestelmän ja myös Palvelunhallinnan käyttöönottoprojekti…

Asiakkaamme kertovat
Riihimäki tuo asiakaslähtöisyyttä hallintoon tehostamalla asianhallinnan prosesseja

Riihimäki tuo asiakaslähtöisyyttä hallintoon tehostamalla asianhallinnan prosesseja

Riihimäen kaupungin hallinnolla on tavoite johtaa asianhallinnan prosessin läpimenoa ja saada parempi näkyvyys kirjaamosta arkistoon -prosessiin. Kaupungin hallinnossa halutaan pystyä…

Asiakkaamme kertovat
Tiera Verkkokauppa helpottaa ja tehostaa ICT-hankintoja

Tiera Verkkokauppa helpottaa ja tehostaa ICT-hankintoja

Tiera Verkkokauppa on kuntakentän johtava dynaaminen hankintajärjestelmä, joka helpottaa ja tehostaa ICT-laitteiden, -ohjelmistojen ja -palveluiden hankintoja. Suomen kattavin tuote- ja…

Asiakkaamme kertovat
Hämeenlinnassa ICT tukee ja auttaa toimialoja uudistumisessa

Hämeenlinnassa ICT tukee ja auttaa toimialoja uudistumisessa

Hämeenlinna tekee ICT-yhteistyötä Tieran kanssa ja halusi kumppaniksi juuri inhouse-toimijan, joka mahdollistaa kaupungin vision toteuttamisen ja valmistautumisen tulevaan.

Asiakkaamme kertovat
Riihimäen kaupungin virtuaalinen asiakaspalvelija on väsymätön vastaaja

Riihimäen kaupungin virtuaalinen asiakaspalvelija on väsymätön vastaaja

Riihimäen kaupunki otti puolitoista vuotta sitten käyttöön luonnollista kieltä ymmärtävän virtuaalisen asiakaspalvelija Kunta-Katin. Tavoitteena on palvella entistä paremmin ja asiakaslähtöisemmin…

Asiakkaamme kertovat
Oulun kaupungin kotihoitopalveluihin sujuvuutta Tieran Sähköisen ovenavauksen avulla

Oulun kaupungin kotihoitopalveluihin sujuvuutta Tieran Sähköisen ovenavauksen avulla

Sähköinen ovenavaus on kuntien ja kaupunkien käyttöön räätälöity lukitusjärjestelmä. Vuonna 2018 Oulun kaupunki investoi avaimettomaan ovenavaukseen helpottaakseen haasteellista avainten käsittelyä…

Asiakkaamme kertovat
Turku otti ensiaskeleen mobiilissa pilvistrategiassaan

Turku otti ensiaskeleen mobiilissa pilvistrategiassaan

Kehityskeskustelut tallennetaan Turun kaupungilla jatkossa pilvipalveluna toimivaan uuteen toiminnanohjausjärjestelmään. Mobiilin pilvistrategian ensimmäinen askel saavutti tavoitteet sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Kehityskeskustelutoiminnot…

Asiakkaamme kertovat
Sujuvaa asiointia kuntalaisille integraation avulla

Sujuvaa asiointia kuntalaisille integraation avulla

Sujuvan liikenteen reseptiä toteuttaen: kun tieto liikkuu kunnissa sovellusten ja järjestelmien välillä ketterämmin, kuntalaiset saavat yhä parempaa palvelua. Kansalaiset voivat…

Asiakkaamme kertovat
PSOPin pääkäyttäjäpalvelu käyttöönottoprojektin tukena

PSOPin pääkäyttäjäpalvelu käyttöönottoprojektin tukena

Peruspalvelukuntayhtymä Kallio, Peruspalvelukuntayhtymä Selänne sekä Sosiaali- ja terveyspiiri Helmi ottivat syksyllä 2019 Tieran Palveluseteli- ja ostopalvelu-käyttöönottoprojektiensa oheen myös Tieran uuden…

Asiakkaamme kertovat
Turku uusii ERPiä koronan varjossa

Turku uusii ERPiä koronan varjossa

Liikkeelle lähteminen nopeuttaa perille pääsemisessä ja standardit ovat räätälöimistä tehokkaampia. Nuo kaksi periaatetta ovat pitäneet Turun ERP-projektin aikataulussa haasteellisesta koronakeväästä…

Asiakkaamme kertovat
Porin kaupunki on kehittänyt palvelujaan Paikkatietoratkaisua luovasti käyttäen

Porin kaupunki on kehittänyt palvelujaan Paikkatietoratkaisua luovasti käyttäen

Porin kaupunki on ollut edelläkävijä paikkatiedon hyödyntämisessä palvelujen kehittämisessä ja tehostamisessa. Kaupungissa on käytetty paikkatietoalustaa monipuolisesti ja tuloksellisesti. Porin kaupungissa…

Asiakkaamme kertovat
Kuntien Tiera kriittisenä osana Riihimäen kaupungin palveluiden digitalisaatiossa

Kuntien Tiera kriittisenä osana Riihimäen kaupungin palveluiden digitalisaatiossa

Riihimäen kaupunki on ymmärtänyt digitalisaation kasvavan merkityksen kuntien ja kaupunkien kehityksessä. Kuntien Tiera tuottaa kaupungille kaikki keskeisimmät tietohallinnon palvelut, toimien…

Asiakkaamme kertovat
ICT-palveluiden ulkoistus mahdollistaa Asikkalan kunnan edelläkävijyyden

ICT-palveluiden ulkoistus mahdollistaa Asikkalan kunnan edelläkävijyyden

Asikkalan kunta ulkoisti kaikki ICT-palvelunsa Kuntien Tieralle. Ulkoistuksen myötä myös kaikki kunnan ICT-palvelut päivittyivät tämän päivän tasolle.  Kumppanuusperiaatteella toimiva yhteistyö…

Asiakkaamme kertovat
Asiakaskokemuksen mittaamisen pilotti menestys Kainuun sotessa

Asiakaskokemuksen mittaamisen pilotti menestys Kainuun sotessa

Kainuun sotessa tehty asiakaskokemuksen mittaamisen pilotti onnistui yli odotusten ja tuotti erinomaiset tulokset. Tieran kevään 2020 aikana kilpailutettavasta ratkaisusta tulee…

Asiakkaamme kertovat
Kymsote tyytyväinen PSOP:in käyttöönottoprojektiin ja Tieran asiantuntemukseen

Kymsote tyytyväinen PSOP:in käyttöönottoprojektiin ja Tieran asiantuntemukseen

Vuodenvaihteessa aloittaneen Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalveluiden kuntayhtymän (Kymsote) PSOP-käyttöönottoprojekti saatiin päätökseen helmikuun lopussa. Kouvolan alueella käytössä ollut palvelusetelitoiminta haluttiin ottaa…

Asiakkaamme kertovat
Sähköinen ovenavaus lisää kotihoidon turvallisuutta ja toiminnan joustavuutta

Sähköinen ovenavaus lisää kotihoidon turvallisuutta ja toiminnan joustavuutta

Kotkan kaupungin kotihoito otti käyttöönsä Tieran Sähköinen ovenavaus -palvelun kesällä 2017. Kaupungin kotihoito käyttää sähköistä ovenavausjärjestelmää toiminnan tukena. Kotihoidon asiakkaiden…

Asiakkaamme kertovat
Opetuspalveluiden digitalisaation myötä monipuolisten sisältöjen ja valinnanvapauden merkitys kasvaa.

Opetuspalveluiden digitalisaation myötä monipuolisten sisältöjen ja valinnanvapauden merkitys kasvaa.

Turun kaupunki on ollut alusta asti mukana kehittämässä kuntien yhteistä sähköisten oppimateriaalien hankinta- ja jakelukanava Edustorea. Palvelu kehitettiin, jotta opettajat…

Asiakkaamme kertovat
PSOP mahdollistaa asiakkaan valinnanvapauden Oulussa

PSOP mahdollistaa asiakkaan valinnanvapauden Oulussa

  Oulun kaupunki on yksi Parasta palvelua -toimintamallin ja palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän (PSOP) edelläkävijäkaupungeista. Oulun kehittämisjohtaja Sirkka-Liisa Olli kertoo valinnanvapauden…

Asiakkaamme kertovat
”PSOP on yhteinen toimintamallimme palvelujen järjestämiseen.”

”PSOP on yhteinen toimintamallimme palvelujen järjestämiseen.”

  Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Kainuun sote) on mukana valtakunnallisessa palvelusetelikokeilussa, jonka myötä myös Parasta palvelua -toimintamalli ja palveluseteli-…

Asiakkaamme kertovat
Ulkoistetut infrapalvelut auttavat Turkua keskittymään toimialojen kehittämiseen

Ulkoistetut infrapalvelut auttavat Turkua keskittymään toimialojen kehittämiseen

  Tiera on Turun strateginen ICT-kumppani ja tukee kaupunkia sen tavoitteissa. Vuonna 2011 Turussa määriteltiin, että IT-palvelujen tavoitteena on yhdessä…

Asiakkaamme kertovat
Tiera Verkkokauppa tuo sujuvuutta Tampereen ja kehyskuntien ICT-hankintoihin

Tiera Verkkokauppa tuo sujuvuutta Tampereen ja kehyskuntien ICT-hankintoihin

  Tampere ja sen kahdeksan kehyskuntaa ovat luoneet ict-yhteistyömallin, jossa iso ei syö pientä ja jokainen hyötyy. Vuoden 2018 alussa…

Asiakkaamme kertovat
Kotihoidon reaaliaikainen toiminnanohjausjärjestelmä vapauttaa aikaa asiakastyölle

Kotihoidon reaaliaikainen toiminnanohjausjärjestelmä vapauttaa aikaa asiakastyölle

Porvoon kotihoito otti Tiera Mobiili kotihoito -toiminnanohjauspalvelun käyttöön asteittain aloittaen syyskuussa 2014. – Halusimme ratkaisun, jonka avulla työntekijämme voisivat käyttää…

Asiakkaamme kertovat
Palvelukeskuksen asiointi sähköistettiin Tiera Palveluhallinnan avulla

Palvelukeskuksen asiointi sähköistettiin Tiera Palveluhallinnan avulla

Katso miten ja miksi Porvoo sähköisti kaupungin palvelukeskuksen asioinnin Tiera Palveluhallinnan avulla.

Asiakkaamme kertovat
Ulkoistetut infrapalvelut antavat aikaa palveluiden kehittämiseen

Ulkoistetut infrapalvelut antavat aikaa palveluiden kehittämiseen

Katso videolta miten nykyaikaiset infrapalvelut tukevat kunnan toiminnan ja palveluiden kehittämistä.

Asiakkaamme kertovat
Essote loi yhtenäisen kotihoidon toimintamallin Mobiili kotihoidolla

Essote loi yhtenäisen kotihoidon toimintamallin Mobiili kotihoidolla

Essote yhdisti Etelä-Savon kotihoitojärjestelmät ja otti käyttöön yhteisen toimintamallin.

Asiakkaamme kertovat
TAHE-palvelukeskus tukee maakunnan johtamista Päijät-Hämeessä

TAHE-palvelukeskus tukee maakunnan johtamista Päijät-Hämeessä

Maakuntien tukipalveluja koskeva keskustelu käy julkisuudessa vilkkaana. Päijät-Hämeessä muutos sen sijaan on jo hyvässä vauhdissa.

Asiakkaamme kertovat
Digitaaliset ratkaisut tukevat tulevaisuuden oppimista ja opettamista

Digitaaliset ratkaisut tukevat tulevaisuuden oppimista ja opettamista

Digitaaliset oppimisen ja opettamisen ratkaisut tukevat uuden opetussuunnitelman tavoitteita.

Asiakkaamme kertovat
Edison ja Edustore pohjana opetuksen digitalisoinnille

Edison ja Edustore pohjana opetuksen digitalisoinnille

Edison ja Edustore kokoavat yhteen koulun sähköiset työvälineet ja tarjoavat vahvan pohjan opetuksen digitalisoinnille.

Asiakkaamme kertovat
Varhaiskasvatuksen toiminnanohjaus tuo tehokkuutta ja taloudellisuutta päivähoidon toteutukseen

Varhaiskasvatuksen toiminnanohjaus tuo tehokkuutta ja taloudellisuutta päivähoidon toteutukseen

Forssa on Suomen ensimmäinen kunta, jossa on otettu käyttöön Tieran varhaiskasvatuksen palvelukokonaisuus.

Asiakkaamme kertovat
PSOP mahdollistaa valinnanvapauden toteuttamisen Päijät-Hämeessä

PSOP mahdollistaa valinnanvapauden toteuttamisen Päijät-Hämeessä

Parasta palvelua -toimintamalli ja sitä tukeva palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä tukee PHHYKY:n strategiaa asiakkaiden valinnanvapauden toteuttamiseksi.

Asiakkaamme kertovat
PSOP tuo työkaluja tiedolla johtamisen tueksi

PSOP tuo työkaluja tiedolla johtamisen tueksi

Oulussa on huomattu palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän soveltuvan erityisen hyvin palveluihin, joissa asiakkailla on käytössään henkilökohtaisen budjetin kaltainen malli.

Asiakkaamme kertovat
PSOP tehostaa varhaiskasvatuspalveluiden järjestämistä

PSOP tehostaa varhaiskasvatuspalveluiden järjestämistä

Kajaani hyödyntää PSOP-järjestelmää yksityisissä varhaiskasvatuspalveluissa. Satojen perheiden asioiden hoitaminen edellyttää järjestelmältä ennen kaikkea luotettavuutta.

Asiakkaamme kertovat
PSOP tehostaa palveluiden hallinnointia

PSOP tehostaa palveluiden hallinnointia

Helsingin kaupunki pääsi eroon valtavasta määrästä laskujen tulostelua, skannaamista ja tarkistelua, kun henkilökohtaisen avun hallinnointi siirrettiin PSOP-järjestelmään.

Asiakkaamme kertovat
Turku laajentaa palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän käyttöä

Turku laajentaa palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän käyttöä

Turussa on todettu PSOP-järjestelmän vähentävän merkittävästi papereiden käsittelyä. Totutteluvaiheen jälkeen sekä kaupungin työntekijät että palveluntuottajat tykkäävät käyttää järjestelmää.

Asiakkaamme kertovat
Tieran Käyttäjäpalvelut tehostavat työntekoa Turussa

Tieran Käyttäjäpalvelut tehostavat työntekoa Turussa

Tiera Käyttäjäpalvelut tuovat vakautta ja sujuvuutta laitteiden ja tietovirtojen hallintaan. Turussa siirryttiin resurssipohjaisesta sopimuksesta käyttäjäpalvelu-sopimukseen syksyllä 2016.

Asiakkaamme kertovat
Palvelunhallinta suoraviivaistaa palveluprosesseja

Palvelunhallinta suoraviivaistaa palveluprosesseja

Sujuvat ICT-palvelunhallintajärjestelmät ovat keskeinen elementti kuntien muuttuviin tehtäväalueisiin ja haasteisiin vastaamisessa.

Asiakkaamme kertovat
Tieran Pilvipalvelut tuo kustannussäästöjä ja toimintavarmuutta

Tieran Pilvipalvelut tuo kustannussäästöjä ja toimintavarmuutta

Palvelinten hallinta- ja valvontapalvelujen tilaaminen Tieralta lisää järjestelmien toimintavarmuutta.

Asiakkaamme kertovat
Infra-ulkoistuksella resursseja toiminnan kehittämiseen

Infra-ulkoistuksella resursseja toiminnan kehittämiseen

Infrapalvelujen kokonaisulkoistus vapauttaa kunnan resursseja tietohallinnon kehittämiseen ja tasaistaa palvelutuotannon laatua. Vihti, Karkkila ja Karviainen ovat ulkoistaneet kaikki infrapalvelunsa.

Tilaa uutiskirje