2.12.2019

Tieran Digioppimisen Kehityspäivän kumppanit edustavat digioppimisteknologia-tuottajien kärkeä Suomessa

Opetusalan toimijat kokoontuvat oppimaan digioppimisesta ja -opetuksesta sekä opetusteknologiaratkaisuista Helsingin Ruoholahteen perjantaina 29.11.2019 klo 9 alkaen. Kuntien Tiera Oy on saanut tapahtumaan mukaan kolmekymmentä kumppania teknologiajäteistä kuten Microsoft, Dell ja Samsung aina innovatiivisia oppimisratkaisuja tuottaviin edustajiin, kuten pelillistämistä oppimisessa edistävä Dragonbox Koulu tai Seppo-oppimispelialusta.

Jo kolmannen kerran HTC Helsingissä, Ruoholahdessa järjestettävä Digioppimisen Kehityspäivä -tapahtuma kokoaa yhteen monipuolisesti kuntakentän sivistys- ja opetustoimen päättäjiä, rehtoreita, opettajia, digi-tutoreita ja yrityksiä. Päivän teemana on tänä vuonna Innostu oppimaan!

Tarjoamme aktiivisen foorumin ajankohtaisiin digioppimisen teemoihin, kehittämiseen ja alan toimijoiden verkostoitumiseen niin kuntatoimijoille kuin palvelujen tarjoajille. Päivän aikana osallistujille on tarjolla kaksikymmentä eri työpajaa ajankohtaisista digioppimisen teemoista, kuten koodauksen opettaminen, tekoälyn hyödyntäminen arvioinnissa, koulujen älyratkaisut tai hyvinvointia digiä hyödyntämällä.

Tapahtumatorilla kolmekymmentä Tiera Verkkokaupan ja Tiera Edustoren kumppania esittelevät ratkaisujaan digioppimiseen ja opetusteknologiaan. Mukana on myös uusia kumppaneita kuten Elias Robot.

Linda Liukkaan aamupäivän innostava keynote-puheenvuoro alkaa tilaisuudessa klo 11:00 aiheella ”Rakkauskirjeitä tietokoneelle”. Linda Liukas puhuu siitä, miten lapset saadaan innostumaan teknologiasta ja miten tietojenkäsittelytieteeseen luodaan tunne.

Valloittavan aivotutkijan Katri Saarikiven keynote –puheenvuoro klo 13:15 ”Oppiminen, aivot ja digitaalinen maailma” täydentää päivän teemaa ”Innostu oppimaan!” kertoen oppimisesta ja aivoista digitaalisessa maailmassa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Tuija Manninen, liiketoiminta- ja projektipäällikkö