Tiera Aula

Palvelualusta, jonka avulla voi toteuttaa kaikki asiointipalvelut

Tiera Aula on palvelualusta, jonka avulla voi toteuttaa kaikki asiointipalvelut. Tiera Aula toimii sisäisissä ja ulkoisissa asiointipalveluissa, kunnissa ja hyvinvointialueilla sekä kaikilla toimialoilla ja palvelualueilla. Hyviä esimerkkejä Tiera Aulan avulla digitalisoiduista palveluista ovat mm. palautepalvelut ja avustushakemuspalvelut.

Tiera Aulassa asiointipalvelun tekijä voi omatoimisesti määritellen julkaista ja hallita määrämuotoisia sähköisiä asiointipalveluita, kerätä tietoa, luoda taustaprosesseja ja ohjata käsittelyyn. Asiointipalveluita voidaan toteuttaa myös räätälöiden erimerkiksi silloin, kun tarvitaan vaativaa laskentaa tai visualisesti vaativia käyttöliittymiä. Tiera Aulalla toteutettuja palveluita voi käyttää kaikilla päätelaitteilla, eri kielille käännettyinä ja ne ovat saavutettavia.

Tiera Aula mahdollistaa eri toimialojen asiointipalveluiden keskittämisen samalle alustalle, mikä tuo säästöjä ja yhdenmukaisuutta. Kunnan tai hyvinvointialueen asiantuntijat voivat toteuttaa asiointipalveluita itse tai yhdessä Tieran asiantuntijoiden avulla.

Tiera Aula toimitetaan pilviratkaisuina, joten käyttöönottoprojekti on mutkaton. Järjestelmämme on konfiguroitava ja integroituva, joten se sopeutuu asiakkaiden omiin järjestelmiin ja prosesseihin. Esimerkiksi asiointipalvelut on helppo sijoittaa kunnan kotisivuille.

Asiakkaat voivat kirjautua asiointipalveluun vahvasti tunnistautuneena (Suomi.fi) tai palvelusta voidaan tehdä anonyymi, jolloin tunnistautumista ei tarvita. Palveluntarjoajan asiantuntijat näkevät omat tehtävänsä työlistasta. Asiakas voi seurata palveluprosessin etenemistä asiointitililtään tai hänelle voidaan lähettää väliaikatiedotteita tai lisäkysymyksiä sähköpostiin tai puhelimeen.

Tiera Aulan käyttöönotto on hyvä tilaisuus suunnitella palvelut uudella tavalla. Automaatio ja älykkyys lomakkeilla ja taustaprosesseissa lisää hallinnon tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä.

Tiera Aula on osa kokonaistarjontaamme ja se toimii hyvin yhdessä myös Tiera Asianhallinnan osien kanssa.

Esimerkkejä sähköisen asioinnin palveluista:

  • Palautepalvelu
  • Yhdistysten toiminta- ja kohdeavustukset
  • Tapahtumailmoitukset
  • Ympäristöpalveluiden luvat ja ilmoitukset
  • Koulutuksen ja varhaiskasvatuksen palvelut
  • Kulttuuri-, nuoriso-, kirjasto- ja liikuntapalvelut
  • Kaupunkisuunnittelun ja maankäytön luvat ja ilmoitukset
  • Julkisomisteisten liikelaitoksen palvelut
  • Kunnan sisäiset asiointipalvelut (henkilöstöhallinto, taloushallinto, luottamusmiesten asiat jne.)
  • Ideakilpailut, kuntalaisten osallistaminen, kampanjat
  • Asumiseen liittyvät asiointipalvelut

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä.

Vesa Heinälä

Liiketoimintajohtaja, Johtamisen ja hallinnon palvelut

Ajankohtaista

Sähköinen asiointi ja Automatisoitu asiakaspalvelu organisaation sisäiseen käyttöön

Sähköinen asiointi hyvinvointialueilla ja kunnissa

Tiera Asianhallinta edistää palveluiden läpinäkyvyyttä ja tehostamista kuntaorganisaatioissa

Vantaan ja Keravan hyvinvointialue on valinnut Tieran ratkaisun asianhallintajärjestelmäkseen