20.10.2021

Tiera kilpailuttaa puhe+data -palvelun myös hyvinvointialueiden käyttöön

Tiera puhe+data -puitesopimus 2022 kilpailutus hyvinvointialueiden valmisteluelimille ja hyvinvointialueille käynnistyy. Kiinnostuneita organisaatioita pyydetään ilmoittamaan kiinnostuksensa puitesopimukseen 30.11.2021 mennessä.

Tiera kilpailutti loppuvuodesta 2020 omistaja-asiakkaidensa käyttöön kattavat matkapuhelinverkon liittymä-, liikenne- ja mobiilidatapalvelut sekä näiden käyttöä täydentäviä muita teleoperaattoripalveluita. Nyt vastaava palvelu ja puitesopimus kilpailutetaan myös uusien hyvinvointialueiden käyttöön.

Tiera puhe+data on kattava puitesopimus, joka sisältää skaalautuvat ja uudistuvat palvelut, joissa hyvinvointialueiden eritystarpeet on huomioitu. Matkapuhelinverkon liittymä-, liikenne- ja mobiilidatapalvelut ovat yksi esimerkki ns. toimisto- ja tukipalveluista, jotka jokainen uusi hyvinvointialue ja valmisteluorganisaatio tarvitsee toiminnan käynnistämiseksi. Ja tämän puitesopimuksen myötä hyvinvointialueiden ei tarvitse käyttää omia resursseja aikaa vievään kilpailutukseen.

– Haluamme tarjota tuleville hyvinvointialueille valmiin teleoperaattoripalveluiden kokonaisuuden, mikä on täydennettävissä erilaisilla digitaalisilla palveluilla tehostamaan toimintaa. Kilpailutuksessa otetaan huomioon hyvinvointialueiden yksilöidyt tarpeet mm. takaisinsoittopalvelun osalta, kertoo Tieran ratkaisupäällikkö Sanna Winter.

Tiera puhe+data -puitesopimus koostuu seuraavista osa-alueista:

1. Matkapuhelinverkon liittymät, liikenne ja mobiilidata
  2. Vaihdejärjestelmät ja vaihdepalveluominaisuus alaliittymissä sekä tavoitettavuuspalvelut
  3. Puhelinvälityspalvelut (ulkoistus)
  4. Asiakaspalveluratkaisut
  5. Muut palvelut

Palvelut ovat myös jaettavissa erilaisiin kokonaisuuksiin asiakkaiden koon ja tarpeiden mukaan. Tarvittaessa Tieralta on saatavissa operaattoripalveluiden käyttöönoton tehostamiseksi myös hankepäällikköpalvelu.

Vain kiinnostuksen ilmaisseet pystyvät hyödyntämään sopimusta

Oikeuskäytännön linjausten myötä kuntatoimijoiden on ilmaistava kiinnostuksensa puitesopimukseen ennakkoon. Sopimuskauden alettua puitesopimuksen voivat ottaa käyttöön vain kiinnostuksen ilmaisseet asiakkaat.

Tästä johtuen pyydämme kuntatoimijoita ilmoittamaan ennakkoon kiinnostuksensa Tiera puhe+data -puitesopimukseen. Itse liittyminen puitesopimukseen tapahtuu myöhemmin erikseen annettavalla sitoumuksella.

Ilmoita kiinnostuksesi liittyä puitesopimukseen pyytämällä kiinnostuksenilmaisun lomake ratkaisupäällikkö Sanna Winteriltä (sanna.winter@tiera.fi / 040 527 1070) ja lähetä se täytettynä ja skannattuna 30.11.2021 mennessä osoitteeseen hankinnat@tiera.fi.