4.4.2024

Tiera Verkkokauppa -yhteishankinta käynnistyy – hyödynnä Suomen laajinta ICT-laite-, ohjelmisto- ja -palvelusopimusta

Tiera Verkkokauppa -puitesopimuksen sopimuskausi päättyy elokuussa 2024. Tiera kilpailuttaa yhteishankintana vastaavan hankintakanavan ICT-laitteille, -ohjelmistoille ja -palveluille päivitetyillä tuoteryhmillä, tuotteilla ja ratkaisuilla.

Kehitämme hankintakanavaa kunta- ja muiden markkinatoimijoiden kanssa käytyjen markkinavuoropuhelujen perusteella. Tämän hankinnan tavoitteena on tarjota asiakkaillemme kustannustehokas ja vaivaton tapa hankkia ICT-laitteita, -palveluita ja -ohjelmistoja sekä toimialakohtaisia kokonaisratkaisuja. Hankinta toteutetaan yhteishankintana ja siinä hyödynnetään kaikkien osallistuvien kuntien ja hyvinvointialueiden kokonaisvolyymia. Tiera Verkkokauppa -puitesopimuksessa kiinnitetään erityisesti huomiota kilpailukykyisen hinnan säilyttämiseen laajalle tuote- ja palveluvalikoimalle koko hankintakauden ajan sekä tuotteiden ja palveluiden monipuolisuuteen. Hankintakanavan tilausportaali sekä kattavat logistiikka- ja elinkaaripalvelut tarjoavat mahdollisuuden hankintaprosessin tehostamiseen. Puitesopimuksessa huomioidaan kattavasti vastuullisuuden ja kestävän kehityksen vaatimukset. Tavoitteenamme on luoda Suomen vastuullisin ICT-laitteiden hankintakanava.

Järjestämme huhtikuun aikana webinaarin, jossa pääsette tutustumaan tarkemmin Tiera Verkkokauppa -yhteishankintaan. Tervetuloa kuulemaan lisää!

Liittymisilmoitus

Pyydämme kuntatoimijoita ilmoittautumaan Tiera Verkkokauppa -yhteishankintaan, jotta käyttömahdollisuus seuraavalle sopimuskaudelle on varmistettu. Yhteishankintaan ilmoittautuneilla asiakkailla ei ole minimiostovelvoitetta eikä liittymisilmoitus estä tai rajoita asiakasta hankkimasta tuotteita ja/tai palveluita kolmansilta osapuolilta. Eri tuoteryhmiä voi ottaa käyttöön myös myöhemmin sopimuskauden aikana (2024–2028). Palvelusopimus tehdään kilpailutuksessa valikoituneen puitesopimustoimittajan kanssa.

Liittymisilmoitus Tiera Verkkokauppa -yhteishankintaan tehdään Tiera Turva -palvelun salatulla lomakkeella. Lomakkeen voi tarvittaessa lähettää esitäytettynä eteenpäin organisaation sisällä tai allekirjoittaa suoraan vahvalla tunnistautumisella. Lomakkeen voi tallentaa allekirjoituksen jälkeen.

Ilmoittautumislomake on lähetetty kattavasti kuntatoimijoille. Ilmoittautumislomakkeen saa tarvittaessa myös Tiera Verkkokaupan palvelupäälliköltä (rea.saastamoinen@tiera.fi).

Pyydämme palauttamaan liittymisilmoituksen 24.5.2024 mennessä.

Tiera Verkkokauppa -puitesopimuksen tuoteryhmät

  1. Työasemat (kannettavat, pöytäkoneet, chromebookit, rugged-laitteet, medical-PC:t, näytöt ja tarvikkeet​)
  2. Mobiililaitteet (tablet-laitteet, puhelimet ja tarvikkeet)​
  3. Tulostimet, monitoimilaitteet, tarvikkeet ja tulostuspalvelut
  4. Esitystekniikka ja tilaratkaisut (mm. infonäytöt, interaktiiviset näytöt, projektorit, äänentoistoratkaisut, videoneuvotteluratkaisut, tilanvaraus- ja resurssivarausjärjestelmä, AV over IP, vierailijanhallintajärjestelmä sekä näihin liittyvät palvelut ja tarvikkeet)
  5. Palvelimet, tallennusjärjestelmät, verkkolaitteet ja tarvikkeet​
  6. Hyvinvointiteknologiat (mm. diagnostiset mittaus- ja tutkimuslaitteet, sensorit, turvaratkaisut, lääkeannosteluautomaatit ja etädiagnostiikka sekä liittyvät palvelut)​
  7. Opetusteknologiat (mm. STEAM-tuotteet, immersiivisen oppimisen ratkaisut, aktivoivat ratkaisut, opetuksen ohjelmistot ja näihin liittyvät palvelut ja tarvikkeet)
  8. Ohjelmistot, lisenssit ja pilvipalvelut​ (mm. Microsoft ja Google-volyymisopimukset, käyttöjärjestelmät, toimisto- ja tuottavuusohjelmistot, tietoturva- ja virustorjuntaohjelmistot, virtualisointi- ja pilvipalveluohjelmistot)
  9. Elinkaari- ja asiantuntijapalvelut sekä muut palvelut
  10. Uusiolaitteet ja niihin liittyvät tukipalvelut

Tiera Verkkokaupan kilpailutus toteutetaan yhteishankintana. Sidosyksikköihin sovellettavaa määräysvaltavaatimusta ei sovelleta yhteishankintoihin.