6.9.2024

Tiera Verkkokauppa -yhteishankinnan kilpailutus on saatu päätökseen – hyödynnä Suomen laajimpia ICT-laite-, ohjelmisto- ja -palvelusopimuksia

Yhteishankintaan liittyi yhteensä 460 organisaatiota (kuntia, kaupunkeja, kuntayhtymiä, yliopistoja, korkeakouluja, hyvinvointialue ja konserniyhtiöitä). Hankinnan yhteenlaskettu enimmäisarvo on 1,17 mrd. euroa.

Kilpailutuksessa kiinnitettiin huomiota erityisesti kokonaistaloudellisuuteen ja vastuullisuuteen sekä valikoiman laajuuteen. Tarjotut edulliset hinnat pysyvät kilpailukykyisinä koko sopimuskauden ajan laajalle tuote ja -palveluvalikoimalle. Toimittajilla on kyvykkyys tarjota tuotteiden ja kokonaisratkaisujen käyttöönottoa ja käyttöä tukevia laadukkaita palveluita. Toimittajat pystyvät palvelemaan kaikkia yhteishankintaan osallistuneita organisaatioita asiantuntevasti sekä huomioimaan eri toimialojen erityistarpeet. Vastuullisuus on huomioitu koko toimitusketjussa ja uskallamme todeta, että Tiera Verkkokauppa on Suomen vastuullisin ICT-hankintakanava.

Toimittajakumppaneiksi Tiera Verkkokauppa -yhteishankintaan on valikoitunut osa-alueiden 1 ja 2 osalta Atea Finland Oy ja osa-alueen 3 osalta ryhmittymä Advania Finland Oy ja Opinsys Oy.

Osa-alue 1: ICT-laitteet, -ohjelmistot ja -palvelut

1. Työasemat (kannettavat, pöytäkoneet, chromebookit, rugged-laitteet, medical-PC:t, näytöt ja tarvikkeet​)
  2. Mobiililaitteet (tablet-laitteet, puhelimet ja tarvikkeet)​
  3. Tulostimet, monitoimilaitteet, tarvikkeet ja tulostuspalvelut
  4. Esitystekniikka ja tilaratkaisut (mm. infonäytöt, interaktiiviset näytöt, projektorit, äänentoistoratkaisut, videoneuvotteluratkaisut, tilanvaraus- ja resurssivarausjärjestelmä, AV over IP, vierailijanhallintajärjestelmä sekä näihin liittyvät palvelut ja tarvikkeet)
  5. Palvelimet, tallennusjärjestelmät, verkkolaitteet ja tarvikkeet​
  6. Opetusteknologiat (mm. STEAM-tuotteet, immersiivisen oppimisen ratkaisut, aktivoivat ratkaisut, opetuksen ohjelmistot ja näihin liittyvät palvelut ja tarvikkeet)
  7. Ohjelmistot, lisenssit ja pilvipalvelut​ (mm. Microsoft ja Google-volyymisopimukset, käyttöjärjestelmät, toimisto- ja tuottavuusohjelmistot, tietoturva- ja virustorjuntaohjelmistot, virtualisointi- ja pilvipalveluohjelmistot)
  8. Elinkaari- ja asiantuntijapalvelut sekä muut palvelut​

Osa-alue 2: Hyvinvointiteknologiat (mm. diagnostiset mittaus- ja tutkimuslaitteet, sensorit, turvaratkaisut, lääkeannosteluautomaatit ja etädiagnostiikka sekä liittyvät palvelut)​

Osa-alue 3: Uusiolaitteet ja niihin liittyvät tukipalvelut (Uusiokäytetyt kannettavat tietokoneet, puhelimet ja tabletit; tukipalvelu uusiolaitteiden käyttöön ja käyttöönottoon; hiiri, kuulokkeet ja säilytyslaukku kannettavalle tietokoneelle, älypuhelimen verkkolaturi ja lisävakuutus; kierrätyspalvelu osa-alue 3 palvelusopimuksen kautta hankituille uusiolaitteille)

Eri osa-alueiden toimittajilta voi hankkia ainoastaan kyseiseen osa-alueeseen kuuluvia tuotteita ja palveluita. Toimittajien hankintaportaaleissa ei ole näkyvissä muiden osa-alueiden tuotteita kirjauduttaessa Tiera Verkkokauppa -tunnuksilla. Hankintaportaalit ovat valmiina tilauksia varten viimeistään 16.9.2024. Nykyinen Tiera Verkkokauppa on käytössänne 30.9.2024 asti.

Järjestämme syyskuun aikana webinaareja, joissa pääsette tutustumaan tarkemmin uuteen Tiera Verkkokauppa -hankintakanavaan ja sen toimittajiin. Esittelemme myös hankintakanavamme tuomat hyödyt vastuullisuustyöhönne. Lähetämme näihin erillisen kutsun yhteishankintaan liittyneille organisaatioille.

Rea Saastamoinen
Palvelupäällikkö