2.3.2022

Mobiili kotihoito -kilpailutus tuo asiakkaille uusia toiminnallisuuksia palveluun

Tiera käynnisti Mobiili kotihoito -palvelun uudelleenkilpailutuksen vuoden 2021 lopussa. Kilpailutuksen avulla Mobiili kotihoito -palvelu saadaan laajemmin sote-sektorin käyttöön.

Uusi kilpailutuksessa oleva ratkaisu tulee palvelemaan Tieran omistaja-asiakkaiden tarpeita laajemmin, huomioiden myös muodostuvien hyvinvointialueiden tarpeet. Kilpailutuksessa palvelun laajennuksella huomioidaan asiakkaiden muuttuvat tarpeet kotiin annettavien palveluiden, asumispalveluiden ja sosiaalipalveluiden tarpeiden osalta​.

Tiera Mobiili kotihoito -palvelu auditoitiin keväällä 2021 ja auditoinnista nousseet keskeiset asiat huomioidaan nyt kilpailutuksessa. Kilpailutus mahdollistaa palvelun toiminnallisten ja ei-toiminnallisten vaatimusten uudelleentarkastelun. Vaatimusten avulla uudelle ratkaisulle on asetettu nykypäivän vaatimuksia vastaavat suorituskyvyn ja toimintavarmuuden kriteerit sekä SLA-kriteerit.

Kilpailutukseen kuuluvan uuden asiakastieto- ja toiminnanohjausjärjestelmän osalta halutaan parantaa toiminnallisuutta ja toimintavarmuutta. Tiera Mobiili kotihoidon asiakkaille tutut palvelun perustoiminnallisuudet eivät tule muuttumaan. Tarjolle tulee lisäksi uusia toiminnallisuuksia.

Kati Penttilä

Liiketoimintajohtaja, Hyvinvointipalvelut