4.9.2020

Kuntien Tiera kilpailutti Palveluiden ja kuljetusten optimointiohjelman sekä optimoinnin asiantuntijapalvelut

Kuntien Tiera Oy kilpailutti strategisen optimointipalvelun kotiin annettaviin palveluihin vuonna 2019. Kilpailutuksen voitti Procomp Solutions Oy.  Päätöstä käsiteltiin valituksen perusteella Markkinaoikeudessa referenssivaatimuksiin liittyvien epäselvyyksien ja tulkinnanvaraisuuksien takia.

Tiera noudatti Markkinaoikeuden päätöstä, kuunteli asiakkaidensa tarpeita ja teki uuden optimoinnin kilpailutuksen kesällä 2020. Uusi kilpailutus ei rajoittunut pelkästään kotiin annettaviin palveluihin, vaan mahdollistaa voittavan järjestelmän tarjoamisen Tieran asiakkaille kattavasti logistiikkaan, mm. päivätoimintaan, ateriapalveluihin, kuljetuksiin sekä hoitotarvikejakeluun.

Kuljettava kalusto tuottaa arvonlisää ollessaan liikkeessä, ja uusi ratkaisu kannustaakin kuntien eri toimialojen logistiseen yhteistyöhön kuljetettavasta riippumatta.

Kuvassa Jani Rautiainen Procomp ja Pauli Päivärinta Kuntien Tiera

Procomp Solutions Oy täytti tarjoajan soveltuvuutta koskevat vaatimukset ja sopimus Procompin kanssa allekirjoitettiin syyskuun kolmas päivä 2020.

”Tiera sai asiakkailta kyselyitä Tiera Optiman käytöstä myös muuhun kuin kotiin annettavien palveluiden tarpeisiin. Valitettavasti ensimmäinen kilpailutus ei tätä mahdollistanut. Kun aloitimme uudelleenkilpailutuksen, otimme huomioon nämä asiakastoiveet ja tarpeet ja laajensimme alkuperäistä kilpailutusta selkeästi”, kertoo Tieran Hyvinvointipalvelut -liiketoiminnasta vastaava Kati Penttilä-Kokko.

”Nyt palvelu mahdollistaa niin tavaran kuin henkilöstön kuljetukset. Koulukuljetukset ovat esimerkiksi yksi hyvä ja ajankohtainen käyttötapaus, kun puhutaan henkilökuljetuksista. Kotiin annettavien palveluiden piirissä toimivat ovat edelleen meillä iso asiakaskunta varsinkin strategisen optimoinnin osalta, missä tarkastellaan toimintaa kokonaisuudessa huomioiden mm. resurssitarpeet, asiakkaiden hoito- ja palvelusuunnitelmat, reitit sekä tiimituvat. Palvelu on erinomainen etenkin, kun yhdistetään alueita esim. sotekuntayhtymissä. Näin voidaan tarkastella toimintaa ja poistaa päällekkäisyyksiä sekä tehostaa toimintaa henkilöille tuotettavan palvelun kärsimättä”, jatkaa Penttilä-Kokko

”Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden käyttää palveluamme mahdollisimman monipuolisesti ja laajasti kuntaorganisaation tarpeisiin. Pyrimme kaikessa toiminnassamme kuuntelemaan asiakkaidemme tarpeita ja vastaamaan niihin parhaalla mahdollisella tavalla.”

Kati Penttilä-Kokko
liiketoimintapäällikkö
Hyvinvointipalvelut
Puh. (040) 689 6088
kati.penttila-kokko(@)tiera.fi

Tiera järjestää Tiera Optimasta webinaarin loppusyksyllä 2020. Ilmoitamme ajankohtaisista tilaisuuksista Ajankohtaista -sivuillamme sekä uutiskirjeessä (Tilaa uutiskirje sivustomme alalaidasta.)