22.6.2023

Ilmoittaudu mukaan oppimateriaalien yhteishankintaan​ ​​

Tiera kilpailuttaa syksyn 2023 aikana sähköisten ja painettujen oppimateriaalien hankintakanavan Edustoren yhteishankintana. Nykyisessä Edustore-puitesopimuksessa on valmiiksi kilpailutettuna lähes 11000 tuotetta yli 250 toimittajilta perusopetuksen ja toisen asteen käyttöön.

Oppimateriaalienhankintakanava ja siihen liittyvä lisäarvopalvelukokonaisuuden kilpailutuksen tavoitteena on saada käyttöön uudistettu kokonaispalvelu, joka palvelee kaikkia kuntia ja koulutuskuntayhtymiä. Uusi hankintakanava on kiinnostuksen ilmaisseiden asiakkaiden käytettävissä tammikuusta 2024 alkaen.

Edustore uudistuu

Uudessa puitesopimuksessamme panostamme erityisesti kilpailukykyiseen hintaan ja laajaan oppimateriaalivalikoimaan eri kouluasteille. Palvelussa tulee olemaan yhtenäinen tietosuojakäytäntö kaikille kustantajille. Haluamme säilyttää palvelussa laadukkaan asiakaspalvelun sekä keskitetyn laskutuksen. Palvelu on myös integroitavissa DigiOne-kokonaisuuteen.

Edustore-hankintakanavan perusversiossa maksetaan ainoastaan hankituista oppimateriaaleista. Kanavamaksullisessa vaihtoehdossa asiakas saa käyttöönsä hankintaportaalin lisäominaisuuksilla. Näitä lisäominaisuuksia ovat mm. budjetin seuranta, lisenssien käyttöasteen seuranta, laajemmat analytiikka- ja raportointiominaisuudet, integraatiot oppimisalustoille sekä integraation avoimien oppimateriaalien kirjastoon.

Vain kiinnostuksen ilmaisseet pääsevät hyödyntämään puitesopimusta

Asiakkaiden on ilmaistava kiinnostuksensa puitesopimukseen ennakkoon. Sopimuskauden alettua puitesopimusta voivat hyödyntää vain kiinnostuksen ilmaisseet asiakkaat. Tästä johtuen pyydämme asiakkaita ilmoittamaan ennakkoon kiinnostuksensa Tiera Edustore -puitesopimukseen. Itse liittyminen puitesopimukseen tapahtuu myöhemmin erikseen tehtävällä sopimuksella.

Edustoren oppimateriaalien yhteishankinnasta kiinnostuneita asiakkaita pyydetään palauttamaan kiinnostuksenilmaisulomake 15.9.2023 mennessä osoitteeseen hankinnat@tiera.fi.

Nykyinen sopimus päättyy tammikuussa 2024, ja sen jälkeen kanavasta ei voi enää tehdä tilauksia. Palvelualusta on käytettävissä lukuvuoden 2023–2024 loppuun asti.

Lisätietoja yhteishankinnasta:

Hannu Ylinen