6.11.2018

Tiera kilpailuttaa sähköisten oppimateriaalien hankintakanava Edustoren

Edustore on sähköisten oppimateriaalien ja -sisältöjen hankintakanava, joka on tällä hetkellä n. 43 kuntaorganisaation käytössä. Lähes puolet Suomen peruskouluista hyödyntää hankintakanavaa, joka tuo yhteen näkymään yli 1000 tuotetta valmiiksi kilpailutettuna noin 30 toimittajalta. Palvelu kilpailutettiin Tieran omistajien käyttöön neljä vuotta sitten ja nyt sopimus on päättymässä.

– Palvelukokonaisuus kilpailutetaan uudelleen ja tavoitteena on saada käyttöön uudistettu ja parempi palvelu, jonka kautta eri sisällöntuottajien materiaaleja voidaan hyödyntää mahdollisimman yksinkertaisesti ja tehokkaasti. Niin ikään keskeisenä tavoitteena on tuoda tarjolle mahdollisimman laaja valikoima eri sisällöntuottajien materiaaleja, joista koulut, opettajat ja oppilaat voivat valita käyttötarkoitukseensa parhaiten soveltuvat, kertoo Tieran liiketoimintapäällikkö Tuija Manninen.

Edustore tukee oppimisen ja opettamisen digitalisointia

Edustore on Tieran omistaja-asiakkaiden ja opetuspalveluiden ammattilaisten yhteistyössä kehittämä ja käyttöönottama palvelu, jonka tehtävä on tukea oppimisen ja opettamisen digitalisointia. Uuden kilpailutuksen myötä palvelua ja toimintamallia pystytään jälleen tehokkaasti kehittämään käyttäjiltä tulleiden palautteiden perusteella.

– Edustoren kautta Tieran omistaja-asiakkaille on tarjolla jatkossakin valmiiksi kilpailutettuna monipuolinen ja laaja valikoima digitaalisia ja painettuja oppimateriaaleja, oppimispelejä ja -sovelluksia sekä näihin liittyviä oheismateriaaleja ja -tarvikkeita, Manninen sanoo.

Kilpailutuksen tarjouspyyntö julkaistaan marraskuun aikana. Puitesopimuksen on määrä alkaa tammikuussa 2019.

– Asiakkaiden on ilmaistava kiinnostuksensa tai sitouduttava puitesopimukseen ennakkoon. Sopimuskauden alettua sopimukseen voivat liittyä vain kiinnostuksen ilmaisseet asiakkaat. Tästä johtuen pyydämme asiakkaitamme ilmoittamaan ennakkoon kiinnostuksensa Tieran järjestämään yhteishankintaan, käyttämään puitesopimusta sekä hankkimaan tuotteita puitesopimuksen mukaisesti. Itse liittyminen puitesopimukseen tapahtuu myöhemmin erikseen annettavalla sitoumuksella, Manninen tarkentaa.

Ilmoita kiinnostuksesi liittyä puitesopimukseen 21.1.2019 klo 10 mennessä

Kiinnostuneita asiakkaita pyydetään palauttamaan kiinnostuksen ilmaiseminen -lomake täytettynä ja skannattuna 21.1.2019 mennessä osoitteeseen hankinnat@tiera.fi.

Pia Rautakorpi
Ratkaisupäällikkö, Kuntien Tiera Oy