Parasta Palvelua PSOP uudistui tavoitteena palvelun laadun ja saavutettavuuden parantaminen

Tieran Parasta Palvelua PSOP – verkkopalvelu sekä palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä uudistui helmi- ja maaliskuun versiopäivityksissä. Uudistuksen tavoitteena oli palvelun laadun ja saavutettavuuden parantaminen sekä asiakaskäyttöliittymän modernisointi palvelun seuraavien vaiheiden jatkokehittämisen mahdollistamiseksi.

Parasta Palvelua PSOP on Tieran ja kuntien yhteistyössä kehittämä verkkopalvelu ja sitä tukeva palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä. Palvelukokonaisuus helpottaa niin palvelunjärjestäjän, -tuottajan kuin palvelua käyttävän kuntalaisen arkea.

Uudistuksen yhteydessä palvelu muuttui seuraavasti:

Täysin uuden toiminnallisuuden avulla kuntalainen voi nyt vertailla hänelle myönnettyä palvelua tarjolla olevien palveluntarjoajien välillä suoraan palvelusetelin numerolla. Uudistus myös helpottaa palveluntuottajien vertailua ja edistää valinnanvapauden toteutumista.

Muutoksen myötä Tieran Parasta Palvelua PSOP vastaa EU:n saavutettavuusdirektiiviin, jonka tarkoitus on varmistaa, että valtion ja kuntien verkkopalvelut ovat kaikkien kansalaisten käytettävissä. Uudistettua palveluntuottajavertailua täydennetään uusilla toiminnallisuuksilla vielä kevään ja syksyn 2021 aikana.

Muutos on osa Parasta Palvelua PSOP -palvelun kokonaisuudistusta. Seuraavana painopisteenä kuntalaisnäkymien uudistuksen jälkeen on palveluntuottajan käytettävyysparannuksiin keskittyminen.

Lue lisää palvelusta täältä >>

Lisätietoja:

Jani Grönberg
ratkaisupäällikkö, Kuntien Tiera
jani.gronberg(@)tiera.fi