22.10.2018

Jukka Markkanen siirtyy Tieraan auttamaan isoja kuntatoimijoita ICT-järjestelyissä

Jukka Markkanen aloittaa marraskuun alussa Tierassa asiakkuusjohtajana. Markkasen tehtävänä on auttaa isoja kaupunkeja ja sairaanhoitopiirejä heidän ICT-järjestelyissä sekä tukea Tieran ulkoistuspalvelujen kehittämistä. Markkanen on aiemmin toiminut mm. Istekin ja Medbitin toimitusjohtajana ja hänellä on vuosien kokemus isoista ICT-ulkoistuksista. Hänen johdollaan Medbitin toiminta lähes kolminkertaistui ja Istekin toiminta kaksinkertaistui.

– Haluan auttaa kuntien ja sairaanhoitopiirien johtoa heidän organisaationsa ICT:n optimaalisessa järjestämisessä, ja olen vakuuttunut siitä, että Tiera on tässä erinomainen instrumentti, kertoo Jukka Markkanen.

Tiera on lähes 300 kuntatoimijan omistama valtakunnallinen palveluyhtiö, joka huolehtii omistajiensa ICT-palveluista ja auttaa digitalisaation edistämisessä toimien omistajiensa kehityskumppanina ja omistajiensa välisen keskinäisen yhteistyön alustana ja vauhdittajana.

– Jukan tulon myötä saamme runsaasti lisää kokemusta isojen organisaatioiden kokonaisulkoistuksista. Hänen avullaan pystymme entistä paremmin auttamaan isoja omistajiamme järjestämään oman ICT:nsä kustannustehokkaasti ja laadukkaasti. Isoista omistaja-asiakkaistamme Turku on laajasti ulkoistanut IT-palvelutuotantonsa Tieralle, ja uskomme, että meillä on hyvät eväät palvella kuntakenttää hyvinkin laajasti, kertoo Tieran Infrapalvelujen johtaja Sakari Luotonen.

Jukka Markkanen
Asiakkuusjohtaja