Millaista hyötyä Tiera Ellin palvelut tuottavat kotihoidon asiakkaille ja miten me tieralaiset taas helpotamme hyvinvointialueiden työtä?
Yksi tärkeimpiä Tiera Ellin hyötyjä on, että sen avulla kotihoidon asiakkaat saavat sujuvasti etäpalveluita, jotka tukevat hyvää elämää omassa kodissa mahdollisimman pitkään. Asia, jota moni toivoo.
Hyvinvointialueille kotiin vietävät kotihoidon etäpalvelut tuovat kustannussäästöjä. Kotihoidon asiakkaat puolestaan saavat tarpeelliset palvelut kotiinsa vaivattomasti. Me tieralaiset olemme palvelun taustatukena, jotta etäpalvelut toimivat sujuvasti, apua on tarvittaessa tarjolla ja palvelu kehittyy toivotusti.
Toimintakykyä ylläpitävä palvelu
Tiera Ellin palvelut, kuten kotihoidon etäkäynnit videoyhteydessä, ryhmävideopuhelut ja ajastetut aktivointivideot, helpottavat kotihoidon asiakkaiden arjessa pärjäämistä monella tapaa.
Kotihoidon asiakkaiden mieli pysyy virkeänä, kun he voivat keskustella kiinnostavista aiheista ryhmäpuheluissa muiden kotihoidon asiakkaiden kanssa. Mahdollisuus olla videoyhteydessä myös omiin läheisiin tuo tukea arkeen ja lievittää monen asiakkaan yksinäisyyttä.
Tiettyyn aikaan tapahtuvat kotihoitajan videopuhelut tai ryhmäpuhelut tukevat päivärytmin säilyttämistä. Ne kannustavat asiakkaita nousemaan sängystä, pukeutumaan ja valmistautumaan päivään sekä fyysisesti että henkisesti. Helppokäyttöisen tabletin käyttö ei vaadi tietoteknistä osaamista asiakkaalta.
Kun toimintakykyä ylläpidetään ja jopa parannetaan etäpalveluiden avulla, asiakkaat pärjäävät pidempään omatoimisina. Tiera Elli mahdollistaa palvelujen helpon saavutettavuuden ajasta ja paikasta riippumatta. Me Tieralla taas mahdollistamme sen, että palvelu kehittyy vastaamaan hyvinvointialueiden tarpeita.
Hoidamme byrokratian asiakkaiden puolesta
Tieralaisten tehtävä on pitää huolta, että Tiera Elli -palvelu toteutuu sovitusti. Pidämme huolta, että mahdolliset häiriöt hoituvat ripeästi ja palvelut toimivat sujuvasti ilman turhaa byrokratiaa. Hoidamme tuotteiden ja palveluiden hallinnan, joka muuten kuormittaisi asiakkaan tietohallintoa tai palveluiden käyttäjiä.
Byrokratian hoito voi tarkoittaa asiakkaiden puolesta hoidettavaa dokumentointia ja viranomaisvaatimuksista huolehtimista. Kun esimerkiksi kyberturvallisuusdirektiiviin tuli muutoksia, saimme käsiteltäväksi 100 vaatimusta, joiden avulla varmistetaan valmistautuminen erilaisiin kyberuhkiin. Tämä työ tehtiin kerralla kaikkien asiakkaidemme puolesta.
Yhden luukun periaate vähentää stressiä
Pitkäjänteinen yhteistyö hyvinvointialueiden kanssa auttaa meitä tunnistamaan yhteisiä tarpeita, joissa voimme auttaa. Jaamme asiakkaillemme parhaaksi toteamiamme käytänteitä, jotta samoja asioita ei tarvitse eri alueilla oppia kantapään kautta. Tämä pätee niin Tiera Elliin kuin muihinkin palveluihimme.
Olemme perustaneet asiakkaillemme Tiera Ellin kehitysryhmän, jossa kuulemme kehitysideoita, parannustoiveita ja erilaisista käyttötilanteista saatuja kokemuksia. Kun tietyn toiveen takana on laaja asiakaskunta, saamme myös kehitysideat nopeasti eteenpäin. Esimerkiksi meiltä toivottiin hiljattain palvelun roadmapia, jotta kaikki näkisivät palvelun tulevat kehitysaskeleet – tämän otimme heti työn alle.
Tieralla asiointi on vaivatonta, sillä toimimme yhden luukun periaatteella. Tiera Ellin pääkäyttäjä voi apua tarvitessaan soittaa aina tutulle yhteyshenkilölle. Tämä huolehtii asiasta kuin asiasta oli kyse sitten ongelman ratkaisusta tai Tieran verkkokaupasta hankittavista laitteista. Otamme aina vastuun, kun asia meille annetaan hoidettavaksi. Meidän tehtävämme on poistaa huolia asiakkaidemme tieltä, jotta he voivat keskittyä omaan työhönsä ja palvella omia asiakkaitaan tehokkaasti.
Blogin kirjoittivat Tiera Ellin ratkaisupäällikkö Riikka Latto ja palvelupäällikkö Lassi Örn.