29.9.2020

Tieran ICT-palvelut panostaa liiketoiminnan kehittämiseen

DI Petri Pekkala aloittaa Tierassa ICT-palveluiden kehitysjohtajana 13. lokakuuta.

– Tierasta on kasvanut Suomen johtava kuntakentän ulkoistuskumppani ja vahvistamme entisestään organisaatiotamme tukemaan kasvua. Hakemamme ICT-palveluiden kehitysjohtajan tehtävä herätti runsaasti kiinnostusta ja saimme monia kovatasoisia hakemuksia. Valintaprosessin päätteeksi tehtävään nimettiin Petri Pekkala. Hänen vahva sote- ja maakuntakokemus täydentää hyvin tiimiämme, kertoo Tieran varatoimitusjohtaja Sakari Luotonen.

– Olen todella innoissani uudesta tehtävästä. Siinä on mahdollista olla muutoksen ytimessä varmistamassa ja kehittämässä nykyisiä ja tulevaisuuden parhaita, kustannustehokkaita ICT-palveluita kuntatoimijoille. Lisäämällä kyvykkyyttämme tarjota sujuvia digialustapalveluita kuntalaisille ja kunta-alan työntekijöille, olemme jatkossakin suunnannäyttäjiä. Tiera on Suomessa viitoittanut tietä yhteisten ICT-palvelujen rakentamiselle ja hyödyntämiselle. Olen etuoikeutettu päästessäni kehittämään Tieran ICT-palveluliiketoiminnan visiota ja strategiaa uusien työkavereideni kanssa. Tiera on yhteisö, jossa on selkeä yhdessä tekemisen meininki, Pekkala sanoo.

Aiemmin Pekkala on työskennellyt mm. UNA Oy:ssä hankejohtajana, Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä tietohallintojohtajana ja TietoEvryn palveluksessa projektinjohtotehtävissä. Lisäksi hän toimi Päijät-Hämeen ICT-vastuuvalmistelijana edellisen sote-maakuntavalmistelun aikana.

Tervetuloa Tieraan Petri!