27.5.2020

Tiera tarjoaa omistaja-asiakkailleen Microsoftin lisenssit asiakastarpeeseen optimoidulla hankintamallilla ja valmiiksi kilpailutettuna

Microsoft tarjoaa monta erilaista sopimusmallia, joita arvioimalla voidaan laatia hyvä ja palveleva kokonaisuus asiakkaan organisaation sopimustenhallintaa ja lisenssihankintoja silmällä pitäen. Sopimusmalleilla on kuitenkin monet kasvot: osa sopimuksista velvoittaa organisaation vakioimaan kaikki organisaation työntekijät saman sopimuksen alle, osalla voit tehdä kohdennetumpaa hankintaa ja osalla voit investoida ohjelmisto-omaisuuteen kertahankinnan muodossa.

Hankintamallia päätettäessä on hyvä perehtyä sopimusmallien ehtoihin sekä mahdollisiin rajoitteisiin, ettei kompastuskiviä tule sopimuksen elinkaaren aikana.

Tiera toimisto

Tiera toimisto -palvelun kautta asiakas voi hankkia Microsoft CSP-lisenssit palvelumallilla sekä näihin liittyviä lisäpalveluita.

”Asiakkaan ei tarvitse vertailla sopimusvaihtoehtoja yksin. Me tuemme häntä mielellämme asiakkaan etuja ajatellen vahvalla asiantuntijuudellamme”, korostaa Tiera toimistosta vastaava ratkaisupäällikkö Ville Soikkola. ”Tieran kautta lisenssit on hankitavissa joustavasti, eikä asiakaan tarvitse sitoutua ylipitkiin sopimusaikoihin”, Soikkola jatkaa.

Tiera verkkokauppa

Tiera verkkokauppa –sopimuksen kautta on saatavilla kattavasti eri ohjelmistovalmistajien (esim. Microsoftin, Adoben ja F-Securen) tuotteita joustavasti ja kustannustehokkaasti sekä kilpailukykyisin hinnoin, jotka asiakas voi hankkia kilpailuttamatta.

Tiera verkkokauppa tarjoaa myös työkalun lisenssienhallintaan ja ohjelmisto-omaisuuden hallinnan palvelut. Suuri osa Tieran omistaja-asiakkaista on liittynyt verkkokauppa -puitesopimukseen, joten myös Microsoft-lisenssien hankinta esimerkiksi suosituilla EA- ja EAS-sopimuksilla on mahdollista heti.

Tiera verkkokauppa –puitesopimuksen kautta sopimukseen liittyneille asiakkaille on saatavilla seuraavat Microsoftin sopimusmallit:

1. Hallinto yli 100 käyttäjää: Enterprise Agreement (EA), Enterprise Agreement Subscrition (EAS), Select Plus, MPSA
  2. Hallinto alle 100 käyttäjää: Open License (OLP), Open Value Subscrition (OVS), Open Value (OV)
  3. Oppilaitokset: EES (yli 100) ja School Agreement (alle 100)

”Laitteiden, palveluiden ja ohjelmistojen kokonaisuuden on tehostettava asiakkaan digitaalista työympäristöä parhaalla mahdollisella tavalla. Verkkokaupasta nämä ovat hankittavissa kokonaisratkaisuna, jolloin kaikki palaset tukevat toisiaan ja näin todella helpottavat ja tehostavat työskentelyä kokonaisvaltaisesti”, painottaa Tieran liiketoimintapäällikkö Tuija Manninen.

Ville Soikkola
ratkaisupäällikkö, Tiera Tuottavuusratkaisut