26.1.2017

Istekki Oy ottaa käyttöön Tiera Palvelunhallinta -ratkaisun

Kuntien Tiera Oy ja Istekki Oy ovat sopineet yhteistyöstä Tiera Palvelunhallinta -ratkaisun käytöstä Istekin palvelutuotannossa. Käyttöönottoprojekti aloitettiin vuoden vaihteessa.

Kuntien Tiera Oy ja Istekki Oy solmivat merkittävän sopimuksen joulukuussa, kun Istekki valitsi Tiera Palvelunhallinta -ratkaisun omaan palvelutuotantoon ja tukemaan omistajillensa tarjottavien palveluiden hallintaa sekä Istekin liiketoiminnan tarpeita ja kasvua. Sopimus tiivistää kuntakentän inhouse-toimijoiden yhteistyötä ja tukee kuntien ja sairaanhoitopiirien toimintaa kattavasti Suomessa. Molempien omistajina on kuntia, sairaanhoitopiirejä sekä kuntayhtymiä ja kuntaomisteisia yhtiöitä.

– Meille tarjottiin mahdollisuus kehittää omaa liiketoimintaamme Tieran valmiiksi kilpailutettuja palveluita hyödyntämällä. Tämä yhteistyö sopii toimintamalliimme hienosti. Tieran ratkaisun avulla pääsemme aloittamaan suoraan Tiera Palvelunhallinnan käyttöönottoprojektista ilman pitkäkestoista kilpailutusprosessia. Yhteistyö Tieran kanssa haastavassakin projektisuunnitelmassa on toiminut hyvin, kertoo Istekin johtaja, liiketoiminnot, Lasse Koskivuori.

Tiera Palvelunhallinta perustuu Efecten toimittamaan Edge-teknologiaan, jonka ympärille Tiera ja sen omistajat ovat yhteistyössä kehittäneet kuntakäyttöön toimivan toimintamallin. Valmis ratkaisu on nopeasti implementoitavissa kuntakentän organisaatioiden toimintaan.

– Yhteistyö Istekin kanssa on antoisaa. Meillä on yhteinen missio, parantaa omistajiemme tietohallinnon sujuvuutta, joten tavoittelemme samaa lopputulosta, iloitsee Tieran käyttäjäpalveluista vastaava liiketoimintapäällikkö Jyri Lehtonen.

Istekki Oy
Johtaja, liiketoiminnot Lasse Koskivuori